Letecká komunita v PlanetSide 2

09.12.2018 09:37
   Do surového nelítostného světa futuristické MMO-FPS střílečky PlanetSide 2 jsem přišel z uhlazeného světa leteckých simulátorů sešňerovaného různými kodexy a gentlemanskými pravidly. Tak nějak přirozeně jsem očekával, že v jiných hrách, kde piloti pilotují své létající stroje, to bude přinejmenším podobné. Nic nebylo vzdálenější od pravdy :-D Realitu, že přistávající, startující, nebo parkující letoun na zemi, případně katapultovaný pilot, je stále legitimním cílem, jsem ještě strávil. Konec konců tady ani voják na zemi není žádný bezbranný cíl, jeho pěchotní zbraně mohou vaši útočící stíhačku velice nepříjemně poškodit, nebo i zničit. Co jsem ale nestrávil, je chování pilotů, k soupeřům i k vlastním kolegům.
Nejde ani tak o to, že tady v chatu žádné “Salute!” v životě neuvidíte, ale spoustu sestřelů následuje i sprška nadávek nebo posměchu. Tolik zloby a nenávisti jsem v chatovém řádku žádné jiné online hry ještě neviděl :-) Občas člověk narazí na individuum, kterému musí odkliknout v chatu IGNORE, protože ho spamuje nadávkami třeba 30 minut v kuse. Asi 3x jsem zažil i takové extrémní případy, kdy se dotčený jedinec po sestřelení přehodil na moji válčící stranu, vzal si náš letoun a jako vlastní mě krátce po startu ze zadu popravil, přičemž mi neopomněl v chatu připomenout, že “to mám jako za ten sestřel” :-) Pokud bych sestřeloval soupeře jako na běžícím pásu, bylo by to možná ještě pochopitelné. Já jsem bohužel díky pilotáži pomocí joysticku ve značné nevýhodě (viz předchozí článek Moje začátky v PS2), každý sestřel tu mám tvrdě vydřený a převážnou většinu času bývám naopak spíše v defenzívě. 
   Letecká komunita je v PS2 velice elitářská a založená na dovednosti jednotlivců. Přestože zde díky obrovskému počtu hráčů na serveru vidíte ve vzduchu neustále spoustu stíhačů, prakticky spolu nespolupracují ani v rámci jedné letky. Taktiku boje ve skupině, stejně jako jiné termíny nám běžně známé ze světa leteckých simulátorů, zde hráči vůbec neznají. “Skill” pilota je tu v souboji naprosto zásadní prvek rozhodující o vítězství. Zkušený pilot, který “má svoji myš plně v ruce” tu totiž s přehledem vymanévruje a sestřelí i přesilu několika útočících letounů. 
 
   Letecká komunita je v PS2 velice elitářská a založená na dovednosti jednotlivců. Přestože zde díky obrovskému počtu hráčů na serveru vidíte ve vzduchu neustále spoustu stíhačů, prakticky spolu nespolupracují ani v rámci jedné letky. Taktiku boje ve skupině, stejně jako jiné termíny nám běžně známé ze světa leteckých simulátorů, zde hráči vůbec neznají. “Skill” pilota je tu v souboji naprosto zásadní, pilot který “má svoji myš plně v ruce” tu s přehledem vymanévruje a sestřelí i přesilu několika útočících letounů.dfd   Do surového nelítostného světa futuristické MMO-FPS střílečky PlanetSide 2 jsem přišel z uhlazeného světa leteckých simulátorů sešňerovaného různými kodexy a gentlemanskými pravidly. Tak nějak přirozeně jsem očekával, že v jiných hrách, kde piloti pilotují své létající stroje, to bude přinejmenším podobné. Nic nebylo vzdálenější od pravdy :-D Realitu, že přistávající, startující, nebo parkující letoun na zemi, případně katapultovaný pilot, je legitimním cílem, jsem ještě strávil. Konec konců tady ani voják na zemi není žádný bezbranný cíl, jeho pěchotní zbraně mohou vaši útočící stíhačku velice nepříjemně poškodit, nebo i zničit. Co jsem ale nestrávil, je chování pilotů, k soupeřům i k vlastním kolegům.
Nejde ani tak o to, že tady v chatu žádné “Salute!” v životě neuvidíte, ale spoustu sestřelů následuje i sprška nadávek nebo posměchu. Tolik zloby a nenávisti jsem v chatovém řádku v jiné hře ještě neviděl :-) Občas člověk narazí na individuum, kterému musí odkliknout v chatu IGNORE, protože ho spamuje nadávkami třeba 30 minut v kuse. Asi 3x jsem zažil i takové extrémní případy, kdy se dotčený jedinec po sestřelení přehodil na moji válčící stranu, vzal si náš letoun a jako vlastní mě krátce po startu ze zadu popravil, přičemž mi neopomněl v chatu připomenout, že “to mám jako za ten sestřel” :-) Pokud bych sestřeloval soupeře jako na běžícím pásu, bylo by to možná ještě pochopitelné. Já jsem bohužel díky pilotáži pomocí joysticku ve značné nevýhodě (viz předchozí článek Moje začátky v PS2), každý sestřel tu mám tvrdě vydřený a převážnou většinu času bývám naopak spíše v defenzívě. 
   Letecká komunita je v PS2 velice elitářská a založená na dovednosti jednotlivců. Přestože zde díky obrovskému počtu hráčů na serveru vidíte ve vzduchu neustále spoustu stíhačů, prakticky spolu nespolupracují ani v rámci jedné letky. Taktiku boje ve skupině, stejně jako jiné termíny nám běžně známé ze světa leteckých simulátorů, zde hráči vůbec neznají. “Skill” pilota je tu v souboji naprosto zásadní, pilot který “má svoji myš plně v ruce” tu s přehledem vymanévruje a sestřelí i přesilu několika útočících letounů.

To, spolu s absencí jakékoliv smysluplné taktiky boje ve skupině, ještě více podporuje elitářství zdejších pilotů. Elitní piloti zde prakticky nepoužívají raketovou výzbroj, protože je oproti hlavňovým zbraním překvapivě neúčinná. Pro sestřelení jednoho stíhacího letounu totiž potřebujete 5 až 6 samonaváděcích střel, přičemž locknutí soupeře trvá kolem 5-ti sekund a to jen za předpokladu, že jste schopni letoun při “lockování” udržet po celou dobu v zaměřovači. Vzhledem k tomu, že pro každý další pár samonaváděcích střel se musí tento proces lockování opakovat, je sestřelení soupeře pouze raketami poměrně zdlouhavý a obtížný úkon. Naproti tomu letoun lze sestřelit relativně krátkou dávkou z rychlopalných kanonů. Proto zde na podvěsnících stíhacích letounů místo samonaváděcích střel uvidíte většinou přídavné nádrže případně rakety vzduch-země pro přímou podporu pozemních vojsk.